Съвети към родителите как да приемаме по-малко захар на ден

Кажете “Не!” на забраните

В стремежа си към здравословен живот някои родители стигат до крайности и налагат абсолютна забрана за шоколад, бонбони, торти, изобщо сладко под всякаква форма. Това често има обратен и временен ефект, тъй като забраната само усилва желанието за нещо сладко, а контролът над приема на подобни храни е успешен само когато малчуганът се намира у дома.

Затова опитайте да поставите ясни правила, като например:

  • определен брой блокчета шоколад на ден;
  • без лакомства през определени дни от седмицата;
  • дните за лакомства са през уикенда и др.

Синхрон с роднините и близките, обкръжаващи детето

Особено важно е, освен у дома, да поставите същите правила и пред роднините и приятелите, които виждат детето ви. Обсъдете с тях варианта, когато ви идват на гости и искат да донесат/подарят нещо на детето вместо бонбони, бисквити, подсладени сокове и млека и т.н., да му носят книга, играчка или пък да излезете на разходка. Ако го представите под формата на “изненада!” на детето си, то не само ще се ентусиазира, но и ще очаква следващото посещение с нетърпение.

Личен пример – от родител към дете

Вярваме, че най-голямо значение за приема на захари от едно дете има личният пример на неговите родители, т.е. техните хранителни навици. Ако родителите обичат да похапват шоколад, то тогава е напълно естествено детето им да изпитва силно желание към какаовото изкушение. Проучване на Калифорнийския университет в Сан Франциско сочи, че един от основните фактори за затлъстяването при децата са лошите хранителни навици на техните родители (40%).

И като заключение, бихме ви посъветвали да избягвате да се запасявате със сладки неща. Някои от нас купуват много лакомства в резерв, поддържат т.нар. “сладък шкаф”. Тези неща винаги ще са огромно изкушение за мъника ви. Решението е просто – когато вкъщи няма сладко, предизвикателството липсва.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply